GRATIS februari tip! - Belastingaangifte!
Voor de één een ramp voor de ander een peulenschil. Van ramp naar peulenschil begint met .... Administratie ordenen!
Wanneer je je administratie overzichtelijk in een ordner hebt en je digitale post in mapjes bewaart dan is het opzoeken van de gevraagde gegevens een stuk eenvoudiger. Bijkomend voordeel is dat de papieren zijn opgeruimd en je ze niet meer kwijtraakt. Voor de kosten hoef je het niet te laten. Bij de Action koop je een ordner voor € 1,49 en een tabbladen set (zoals afgebeeld op de foto) voor € 0,62. Samen € 2,11.
Je zou de volgende indeling kunnen maken:
- Inkomsten
- Belasting en toeslagen
- Woning (huur/hypotheek, energie/water en lokale lasten)
- Vervoer
- Verzekeringen
- Zorg (polis, premie en communicatie)
- Abonnementen en contributies
- Leningen
- Kinderopvang en onderwijs
- Overig
Dezelfde mappenstructuur kan je aanhouden voor je digitale post. E-mails sleep je dan eenvoudig naar de juiste map.
Orden je administratie in de komende week dan is de stap om je belastingaangifte in te vullen een stuk kleiner. Waarschijnlijk vul je deze dan in maart al in en ben je trots op jezelf omdat je het niet hebt uitgesteld naar april.
Verandering begint bij in actie komen!